ایجاد منابع با استفاده از ویزارد در پریماورا:
آنچه می آموزید:
همان طور که در پست های قبلی اشاره شد ویزاردهای پنجره های کمکی هستند که بوسیله آنها می توان پروژه، فعالیت یا منابع جدید را ایجاد نمود ای آیتم خصوصا زمانی به کار می اید که کاربر هنوز تسلط کار بر شیوه ایجاد منابع ندارد و ممکن است یکی از ایتم های موردنیاز ساخت منابع را فراموش کند. در این پست ایجاد منابع با استفاده از ویزارد در پریماورا آموزش داده خواهد شد.
توجه کنید هنگامی که کاربر تسلط کافی به ساخت منبع و آیتم ها آن داشته باشد با استفاده از ستون ها یا زبانه های موجود در نمای مربوط به سادگی این کار را می تواند انجام دهد و ویزارد را غیرفعال نماید.
1- از منوی Edit گزینه User Preferences را انتخاب نمایید.
2- در این کادر از زبانه Assistance تیک گزینه مربوط را با توجه به شکل زیر انتخاب و فعال نمایید.
3- با استفاده از منوی Enterprise وارد صفحه Resources شوید.
4- در نمای Resources گزینه Add در سمت راست نما را برای ایجاد یک منبع جدید اضافه نمایید.
5- در اولین کادری که باز می شود شناسه منبع و نام آن را می توانید وارد نمایید. سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
6- در کادر بعدی نوع منبع مورد نظر را انتخاب نمایید. در پست های قبلی منابع و انواع آن در پریماورا شرح داده شده است.سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
*** اگر نوع منبع انتخابی Material باشد باید از کادر Unit of Measure واحد اندازه گیری مربوط به آن را تخصیص دهید و در صورتی که واحد موردنیاز در لیست وجود نداشته باشد می توانید آن را از منوی Admin ایجاد نمایید.
7- در کادر بعدی هزینه دستمزد منبع را در واحد زمان وارد نمایید. به طور نمونه یک مهندس در هر ساعت چقدر دستمزد می گیرد.
میتوانید ماکزیمم ساعت کاری منبع در روز و نیز عدد پیش فرض آن را نیز انتخاب نمایید. سپس گزینه Next کلیک نمایید.
8- در کادر بعدی شماره تلفن و ایمیل شخص را وارد نمایید. سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
*** در صورتی که این اطلاعات را کامل وارد نمایید به سیستم منابع انسانی یا HRIS بسیار کمک خواهد شد.
9- در کادر بعدی می توانید نقش مربوط به منبع را تعریف کنید. این قسمت در پست های بعدی شرح داده میشود.
لزومی ندارد که حتما تمامی منابع نقش داشته باشند این مورد در شرایط خاصی اتفاق می افتد که در آینده شرح داده می شود. سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
10- در کادر بعد گزینه اول Select an Existing Calendar را انتخاب کنید تا از تقویم های موجود بتوانید یکی را انتخاب کنید.
اگر گزینه دوم را انتخاب کنید می توانید یک تقویم جدید اختصاصی سازی شده ایجاد نمایید.سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
11- در کادر بعدی با زدن سه نقطه مربوط به بخش Calendar Name می توانید تقویم مورد نظر را انتخاب نمایید.سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
12- در کادر بعد گزینه دوم را انتخاب نمایید تا میزان مصرف منابع در فعالیت ها با توجه به تاریخ بروزرسانی بصورت اتومات بروزرسانی نشود و بتوانید این عمل را بصورت دستی انجام دهید.
چون احتمال زیاد مقادیر برنامه ای با مقادیر واقعی انجام شده متفاوت خواهد بود. سپس گزینه Next را کلیک نمایید.
13- در کادر پایانی گزینه Finish را کلیک نمایید.
14- می توانید در زبانه General از بخش پایین نمای Resources سایر اطلاعات عمومی مربوط به منبع مانند شماره پرسنلی یا نام خانوادگی وی را وارد نمایید.
15- در زبانه Unit &Prices در بخش Effective Date می توانید تاریخ حضور موثر یک منبع را وارد نمایید.
***یک منبع ممکن است در طول یک پروژه به صورت کامل یا پاره وقتی در اختیار پروژه باشد که این وضعیت در این بخش قابل تنظیم است.
16- در زبانه Detail می توانید واحد مالی مربوط به منبع را انتخاب نمایید. یا اینکه اضافه کار برای این منبع مجاز است یا خیر.
پاسخی بگذارید